Επιστροφές Προϊόντων

Μπορείς εύκολα να επιστρέψεις ένα προϊόν που αγόρασες μέσω του SHOPFLIX, είτε γιατί απλά άλλαξες γνώμη και δεν το θέλεις πια, είτε γιατί παρέλαβες προϊόν άλλο από αυτό που είχες παραγγείλει, είτε γιατί το προϊόν που παρέλαβες είναι ελαττωματικό ή υπέστη ζημιά κατά τη μεταφορά του.

Όποιος και αν είναι ο λόγος επιστροφής, μπορείς να κάνεις αίτημα επιστροφής:

(α) ηλεκτρονικά, μέσω του λογαριασμού σου στο SHOPFLIX, και σε περίπτωση που δεν έχεις λογαριασμό, δημιουργώντας λογαριασμό ακολουθώντας τις οδηγίες που θα βρεις εδώ

(β) επικοινωνώντας μαζί μας εδώ

 

  • σε περίπτωση που δεν επιθυμείς να δημιουργήσεις λογαριασμό στην οποία περίπτωση θα πρέπει να επικοινωνήσεις μαζί μας εδώ σχετικά και σε περίπτωση υπαναχώρησης λόγω αλλαγής γνώμης να συμπληρώσεις και να μας αποστείλεις συμπληρωμένο το έντυπο υπαναχώρησης που θα βρεις εδώ ή
  • σε περίπτωση που το αίτημα πραγματοποιείται μετά το πέρας 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του προϊόντος. Δες αναλυτικά παρακάτω.

Αφού λάβουμε το αίτημα επιστροφής, θα το επεξεργαστούμε και θα σε ενημερώσουμε για τα επόμενα βήματα. Έχεις τη δυνατότητα να παρακολουθείς την εξέλιξη του αιτήματος επιστροφής που υπέβαλλες ηλεκτρονικά μέσα από τον λογαριασμό σου στο SHOPFLIX καθώς και να επικοινωνείς άμεσα με αποστολή μηνύματος προς τον Πωλητή, επίσης μέσω του SHOPFLIX.

Διάβασε προσεκτικά τις πληροφορίες και ακολούθησε τις οδηγίες που θα βρεις παρακάτω πριν την επιστροφή ενός προϊόντος.

 

Προϋποθέσεις Επιστροφής

Για να μπορέσεις να επιστρέψεις ένα προϊόν που αγόρασες από οποιοδήποτε συνεργαζόμενο κατάστημα του SHOPFLIX («Πωλητή») θα πρέπει:

  • Η αγορά να έχει πραγματοποιηθεί μέσω του Shopflix.gr.
  • Να έχεις στη διάθεσή σου το νόμιμο παραστατικό αγοράς.
  • Αναλόγως του λόγου επιστροφής να συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις επιστροφής και οι σχετικές προθεσμίες. Δες αναλυτικά παρακάτω.

Λόγοι Επιστροφής

  • Παραλαβή λάθους προϊόντος

Εάν το προϊόν που παρέλαβες είναι λάθος, μπορείς να το επιστρέψεις εντός δέκα τεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του προϊόντος, υπό την προϋπόθεση ότι το προϊόν θα είναι αχρησιμοποίητο, στην αρχική του κατάσταση και χωρίς σημάδια φθοράς.

Στην περίπτωση αυτή, κατά το αίτημα επιστροφής θα πρέπει να επιλέξεις «Μου έστειλαν λάθος προϊόν» και να περιγράψεις το πρόβλημα επισυνάπτοντας σχετικό φωτογραφικό υλικό που αποδεικνύει την αποστολή λάθος προϊόντος από τον Πωλητή.

 

  • Ελαττωματικό προϊόν

Εάν το προϊόν που παρέλαβες είναι ελαττωματικό ή δεν ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του, έχεις δικαίωμα να το επιστρέψεις στον Πωλητή εντός δύο (2) ετών (διάρκεια νόμιμης εγγύησης) από την ημέρα που το παρέλαβες και να ασκήσεις τα δικαιώματά σου, όπως αυτά προβλέπονται από τον Αστικό Κώδικα (Άρθρ. 534 επόμενα).

Σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, έχεις δικαίωμα να ζητήσεις από τον Πωλητή, χωρίς καμία επιβάρυνση (έξοδα αποστολής, εργατικά, υλικά κ.λπ.) είτε επισκευή, είτε αντικατάσταση, είτε μείωση τιμήματος, είτε υπαναχώρηση από τη σύμβαση και επιστροφή χρημάτων. Στην περίπτωση αυτή, κατά το αίτημα επιστροφής, θα πρέπει να επιλέξεις «Ελαττωματικό προϊόν».  

Κατά την υποβολή του αιτήματος επιστροφής, θα συνιστούσαμε μαζί με την περιγραφή της βλάβης που διαπίστωσες στο προϊόν, να μας στείλεις και σχετικό φωτογραφικό υλικό που υποδεικνύει την περιγραφόμενη βλάβη, προκειμένου να επικοινωνήσουμε το σχετικό αποδεικτικό υλικό στον Πωλητή.  

  • Για διάστημα 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του προϊόντος, θα μπορείς να υποβάλλεις το αίτημα επιστροφής λόγω ελαττωματικότητας ηλεκτρονικά μέσω SHOPFLIX μέσω του λογαριασμού σου
  • Μετά την παρέλευση 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του προϊόντος, η φόρμα επιστροφής μέσω SHOPFLIX δεν θα είναι πια διαθέσιμη και θα χρειαστεί να επικοινωνήσεις μαζί μας εδώ στην περίπτωση που επιθυμείς να υποβάλλεις το αίτημα σου για επιστροφή στον Πωλητή μέσω SHOPFLIX.

Σε περίπτωση επιστροφής προϊόντος λόγω ελαττωματικότητας, ο Πωλητής θα προβεί σε τεχνικό έλεγχο προκειμένου να αξιολογήσει την αναφορά της βλάβης που διαπίστωσες. Αν διαπιστωθεί ότι το ελάττωμα προκύπτει από μη ορθή χρήση του προϊόντος, το αίτημα επιστροφής δεν θα γίνεται αποδεκτό από τον Πωλητή.

Σε κάθε περίπτωση θα λάβεις ενημέρωση από εμάς για το πόρισμα του ελέγχου, εφόσον επιλέξεις να υποβάλλεις το αίτημα για την επιστροφή μέσω της SHOPFLIX σύμφωνα με τα παραπάνω. Υπενθυμίζουμε ότι σε κάθε περίπτωση έχεις πάντα τη δυνατότητα να απευθυνθείς απευθείας στον Πωλητή, υποβάλλοντας το σχετικό αίτημα.

Θα πρέπει να γνωρίζεις ότι είναι ευθύνη του Πωλητή για τους έξι (6) πρώτους μήνες από την αγορά του προϊόντος, να αποδείξει ότι δεν είναι ελαττωματικό το προϊόν. Μετά την περίοδο αυτή και ως το τέλος της διετούς νόμιμης εγγύησης, είναι υποχρεωμένος ο καταναλωτής να αποδείξει την ελαττωματικότητα (π.χ. και ενδεικτικά ότι ήδη από τους πρώτους μήνες είχε εμφανιστεί το ελάττωμα και είχε γίνει επικοινωνία με τον Πωλητή παρόλα αυτά δεν είχε ασκηθεί το αίτημα επιστροφής).

Σε περίπτωση διαφωνίας σου με τον Πωλητή μπορείς να απευθυνθείς στα Πολιτικά Δικαστήρια, ή σε φορείς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών.

 

  • Λοιπές κατηγορίες που εντάσσονται στα Ελαττωματικά προϊόντα

Για τους σκοπούς του αιτήματος επιστροφής, στην ίδια κατηγορία (ελαττωματικό προϊόν) εντάσσονται και περιπτώσεις προϊόντων που υπέστησαν ζημιά κατά την μεταφορά, ή προϊόντων (π.χ. φαγητά/ποτά) με σύντομη ημερομηνία λήξης. Και στην περίπτωση αυτή, φρόντισε να κρατήσεις τα σχετικά αποδεικτικά στοιχεία διαθέσιμα (π.χ. φωτογραφία προϊόντος) εφόσον σου ζητηθούν.

Το SHOPFLIX έχει ορίσει αυστηρούς όρους συμμόρφωσης ώστε οι Πωλητές να προσφέρουν προϊόντα που συμμορφώνονται με τις διατάξεις του νόμου, ειδικά αυτοί που προσφέρουν εδώδιμα προϊόντα. Ωστόσο σε περίπτωση που διαπιστώσεις ότι έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης για το προϊόν που παρέλαβες ή δεν έχει οδηγίες/περιγραφή στα ελληνικά παρακαλούμε να μας ενημερώσεις άμεσα ώστε να διερευνήσουμε το περιστατικό και να σε εξυπηρετήσουμε. Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να απευθυνθείς στην κατά τόπο αρμόδια υπηρεσία Εμπορίου της Περιφερειακής Ενότητας (πρώην Νομαρχία) ή στον  ΕΝΙΑΙΟ ΦΟΡΕΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΕΦΕΤ). Γραμμή εξυπηρέτησης πολίτη: 11717.

 

  • Αλλαγή γνώμης (Υπαναχώρηση)

Ως καταναλωτής (και όχι ως επιχειρηματικός πελάτης που αγόρασες το προϊόν με τιμολόγιο), έχεις το δικαίωμα αναιτιολόγητης υπαναχώρησης από την αγορά σου μέσω SHOPFLIX, εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή του προϊόντος, υπό την προϋπόθεση ότι το προϊόν θα είναι αχρησιμοποίητο, στην αρχική του κατάσταση και χωρίς σημάδια φθοράς. Σε περίπτωση υπαναχώρησης, κατά το αίτημα επιστροφής, θα πρέπει να επιλέξεις «Άλλαξα γνώμη». Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το παρόν υπόδειγμα εντύπου υπαναχώρησης ή το έντυπο υπαναχώρησης που θα βρεις εδώ.

Το προϊόν θα πρέπει επιπλέον να επιστρέφεται με όλα τα παραρτήματα και έντυπα που τυχόν το συνοδεύουν, στην αρχική του κατάσταση και να συσκευάζεται, είτε στην αρχική του συσκευασία, είτε με παρόμοιο τρόπο. 

Δεν δικαιούσαι πλήρη επιστροφή πληρωμής, εάν τα επιστρεφόμενα αγαθά έχουν μειωθεί ή αλλάξει με οποιονδήποτε τρόπο. Δες περισσότερα στην ενότητα «Εξαιρέσεις Επιστροφής».

 

Εξαιρέσεις Επιστροφής

Ρητώς εξαιρούνται του δικαιώματος υπαναχώρησης του άρθρου 4 του Ν 2251/1994, οι εξής κατηγορίες Προϊόντων:

  • εκείνα που έχουν αγορασθεί με τιμολόγιο (1α περ. 1 του ν. 2251/1994 για την προστασία των καταναλωτών).
  • εκείνα που κατασκευάζονται σύμφωνα με τις προδιαγραφές του καταναλωτή ή σαφώς εξατομικευμένα (π.χ. μπλούζα με τα αρχικά γράμματα).
  • εκείνα που μπορούν να αλλοιωθούν (π.χ. καφέδες, αναψυκτικά) ή λήγουν σύντομα (π.χ. τρόφιμα)
  • εκείνα που είναι σφραγισμένα και δεν είναι κατάλληλα προς επιστροφή, για λόγους προστασίας της υγείας ή για λόγους υγιεινής, και τα οποία έχουν αποσφραγιστεί μετά την παράδοση (π.χ. ακουστικά, προϊόντα προσωπικής φροντίδας όπως ξυραφάκια).
  • εκείνα που μετά την παράδοση, λόγω της φύσης τους, είναι αναπόσπαστα αναμεμειγμένα με άλλα στοιχεία.
  • οινοπνευματώδη ποτά, η τιμή των οποίων έχει συμφωνηθεί κατά την αγορά, και η πραγματική τιμή των οποίων εξαρτάται από διακυμάνσεις στην αγορά, τις οποίες δεν είναι δυνατόν να ελέγξει ο Συνεργάτης.
  • συμβάσεις κατά τις οποίες ο Πελάτης έχει ζητήσει ειδικά επίσκεψη από τον προμηθευτή με σκοπό να πραγματοποιήσει επείγουσες επιδιορθώσεις ή την εκτέλεση εργασιών συντήρησης. Εάν, στην περίπτωση τέτοιας επίσκεψης, ο Συνεργάτης παράσχει υπηρεσίες επιπλέον εκείνων που ζητήθηκαν συγκεκριμένα από τον Πελάτη ή Προϊόντα πέρα από τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιήθηκαν υποχρεωτικά κατά την εκτέλεση εργασιών συντήρησης ή κατά τις επιδιορθώσεις, το δικαίωμα υπαναχώρησης εφαρμόζεται στις εν λόγω πρόσθετες υπηρεσίες ή Προϊόντα.
  • Σφραγισμένα ηχητικά έγγραφα ή σφραγισμένα βίντεο ή λογισμικό για υπολογιστές, που αποσφραγίστηκε μετά την παράδοση.
  • εφημερίδες και παντός είδους περιοδικά, εξαιρουμένων των συνδρομητικών συμβάσεων για την προμήθεια αυτών των εντύπων
  • ψηφιακό περιεχόμενο μη παρεχόμενο πάνω σε υλικό μέσο, εάν η εκτέλεση ξεκίνησε με την προηγούμενη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή και την επιβεβαίωση εκ μέρους του ότι χάνει έτσι το δικαίωμα του υπαναχώρησης.

 

 

Οδηγίες Επιστροφής Προϊόντων

Προκειμένου να επιστρέψεις ένα προϊόν, θα πρέπει:

  • Να φροντίσεις να συσκευάσεις καταλλήλως το προς επιστροφή προϊόν, ώστε αυτό να μη κινδυνεύει να υποστεί βλάβη/ζημιά κατά τη μεταφορά οφειλόμενη σε ελλιπή ή μη κατάλληλη συσκευασία. Ειδικότερα, τα προς επιστροφή προϊόντα λόγω υπαναχώρησης (αλλαγή γνώμης) ή αυτά που απεστάλησαν εσφαλμένα από το συνεργαζόμενο κατάστημα, θα πρέπει να είναι στην αρχική  άριστη κατάσταση («as new») στην οποία παρελήφθησαν και ως εκ τούτου να μην έχουν χρησιμοποιηθεί, να μην έχουν σημάδια ή φθορές, να βρίσκονται στην πλήρη αρχική τους συσκευασία (κουτί, προστατευτικά, αφρολέξ, καρτελάκια, ειδικές σημάνσεις κλπ) συμπεριλαμβανομένων των τυχόν  έντυπων οδηγιών χρήσεως, εγγυήσεων, και εξαρτημάτων που τα συνοδεύουν.
  • Το προϊόν να συνοδεύεται από το πρωτότυπο παραστατικό αγοράς (απόδειξη λιανικής ή τιμολόγιο).
  • Εάν επιλέξεις να παραλάβει η εταιρεία courier το προϊόν από το χώρο σου θα πρέπει να συμπληρώσεις τα στοιχεία που απαιτούνται (διεύθυνση παραλαβής, χρονικό διάστημα που εξυπηρετεί για την παραλαβή κλπ) προκειμένου η μεταφορική εταιρεία να κάνει την παραλαβή.
  • Εάν επιλέξεις να παραδόσεις την επιστροφή σου σε ένα από τα 600 σημεία Clever Point ακολούθησε τα παρακάτω βήματα:
  1. Βρες το σημείο που σε βολεύει στο χάρτη. Στο χάρτη που εμφανίζεται στην καταχώρηση του αιτήματος επιστροφής μπορείς να δεις όλα τα διαθέσιμα Clever points που υπάρχουν στην περιοχή που σε ενδιαφέρει και άφησε εκεί το δέμα που θέλεις να επιστρέψεις.
  2. Άφησε το δέμα στο σημείο & δώσε τον κωδικό επιστροφής σου. Θα βρεις τον κωδικό επιστροφής σου στο email που σου στείλαμε. Κατά την διαδικασία της επιστροφής, θα σου ζητηθεί να δώσεις αυτό τον κωδικό και το όνομά σου, στον εκπρόσωπο του Clever point.
  3. Πάρε την απόδειξη επιστροφής. Με την ολοκλήρωση της παραλαβής του δέματος από τον εκπρόσωπο του Clever Point, θα στείλουμε στο email σου την απόδειξη ότι λάβαμε το δέμα σου για επιστροφή.

 

Χρέωση Μεταφορικών

  • Κατά την υποβολή του αιτήματος επιστροφής, μπορείς να επιλέξεις αν επιθυμείς να παραδώσεις απευθείας το προϊόν προς επιστροφή σε οποιαδήποτε μεταφορική της επιλογής σου, ή εάν επιθυμείς να το παραλάβει η δική μας συνεργαζόμενη μεταφορική από το χώρο σου.
  • Επιβαρύνεσαι με τη χρέωση μεταφορικών εξόδων μόνο στην περίπτωση αιτήματος επιστροφής λόγω υπαναχώρησης («Άλλαξα γνώμη»). Στην περίπτωση επιλογής επιστροφής με τη συνεργαζόμενη με εμάς μεταφορική, το κόστος των μεταφορικών εξόδων θα αφαιρεθεί αυτόματα/συμψηφιστεί με το προς επιστροφή ποσό που πρόκειται να λάβεις.
  • Σε κάθε άλλη περίπτωση (επιστροφή λόγω εσφαλμένου προϊόντος, ελαττωματικότητας ή βλάβης στο προϊόν ή ελαττωματικής/ελλιπούς συσκευασίας) δεν επιβαρύνεσαι με οποιοδήποτε μεταφορικό κόστος. Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση που επιλέξεις να χρησιμοποιήσεις άλλο μεταφορικό τρόπο/μέσο για την επιστροφή του προϊόντος, το SHOPFLIX δεν αναλαμβάνει να καλύψει το σχετικό έξοδο.

 

Εγγύηση Προϊόντων

  • Νόμιμη Εγγύηση

Ως νόμιμη εγγύηση ορίζεται η ευθύνη που έχει ο Πωλητής αν το προϊόν, κατά την παράδοσή του στον καταναλωτή, είναι ελαττωματικό ή δεν ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του, όπως αυτά περιγράφονται από τον Πωλητή στο SHOPFLIX. Η διάρκεια της νόμιμης εγγύησης για καινούργια και μεταχειρισμένα προϊόντα είναι δύο (2) χρόνια. Παρόλα αυτά, ειδικά για τα μεταχειρισμένα προϊόντα, ο Πωλητής και ο καταναλωτής, μπορούν να συμφωνήσουν σε μικρότερη περίοδο, αλλά όχι μικρότερη του ενός έτους. Κατά τη διάρκεια της νόμιμης εγγύησης, ο καταναλωτής μπορεί να απευθυνθεί στα Πολιτικά Δικαστήρια, σε περίπτωση διαφωνίας του με τον Πωλητή ή σε φορείς εναλλακτικής επίλυσης διαφορών.

  • Εμπορική Εγγύηση

Η εμπορική εγγύηση παρέχεται προαιρετικά από τον πωλητή ή τον παραγωγό, επιπλέον της νόμιμης εγγύησης, και αφορά επισκευή προϊόντος ή αντικατάσταση ή επιστροφή χρημάτων, σύμφωνα με τους όρους της εμπορικής εγγύησης, χωρίς επιβάρυνση του καταναλωτή, αν το προϊόν δεν ανταποκρίνεται στα χαρακτηριστικά του. Ο καταναλωτής απευθύνεται στον εγγυητή για την τήρηση της εγγύησης και στη Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή για τη διερεύνηση τυχόν παράβασης.

 

Επιστροφή Χρημάτων

Σε περίπτωση αποδοχής του αιτήματος επιστροφής από τον Πωλητή, η επιστροφή των χρημάτων σε αγορά όπου η πληρωμή έγινε με:

  • Χρήση Κάρτας

Η επιστροφή των χρημάτων στην κάρτα (χρεωστική ή πιστωτική), θα γίνεται υποχρεωτικά μέσω του συνεργαζόμενου ιδρύματος πληρωμών, κατόπιν σχετικής ενημέρωσης του τελευταίου από εμάς και με τον ίδιο τρόπο που έγινε και η πληρωμή. Συνεπώς, αν η πληρωμή έγινε με επιλογή και χρήση μηνιαίων δόσεων, τότε η επιστροφή των χρημάτων θα πραγματοποιηθεί αντίστοιχα μηνιαίες δόσεις, σύμφωνα με τις διαδικασίες κάθε τράπεζας. Όταν η επιστροφή χρημάτων ολοκληρωθεί, θα δεις σχετική ενημέρωση στις κινήσεις του λογαριασμού σου.

  • Αντικαταβολή

Η επιστροφή των χρημάτων πραγματοποιείται στον λογαριασμό και θα πρέπει να τηρείται στο όνομά σου. Για την επιστροφή των χρημάτων μεσολαβούν 5 με 7 εργάσιμες ημέρες ανάλογα με τις διαδικασίες κάθε τράπεζας. Όταν η επιστροφή χρημάτων ολοκληρωθεί, θα δεις σχετική ενημέρωση στις κινήσεις του λογαριασμού σου.

 

Σε περίπτωση επιστροφής χρημάτων για εξόφληση παραγγελιών με χρήση χρηματοδότησης από την tbi bank, το δάνειο ακυρώνεται και λαμβάνεις σχετική ενημέρωση με email απευθείας από την tbi bank. Επιστρέφεται το κόστος υπηρεσίας της πρώτης δόσης υπό την προϋπόθεση ότι η επιστροφή του προϊόντος έχει πραγματοποιηθεί εντός 14 ημερολογιακών ημερών από την παραλαβή της παραγγελίας, ενώ αν η επιστροφή ολοκληρωθεί μετά την παρέλευση των 14 ημερολογιακών ημερών από την πραγματοποίηση της παραγγελίας το κόστος υπηρεσίας που έχει καταβληθεί δεν επιστρέφεται.

  • Δωροκάρτα

Η επιστροφή χρημάτων θα γίνει με έκδοση νέας Δωροκάρτας. Δες αναλυτικά εδώ

Σημειώνεται ότι σε περιπτώσεις επιστροφών λόγω υπαναχώρησης («αλλαγής γνώμης») ή αποστολής λάθους προϊόντος, ο Πωλητής θα έχει τη δυνατότητα να επικοινωνήσει μέσω SHOPFLIX μαζί σου και να προχωρήσει σε πίστωση μόνο μέρους του τιμήματος, εφόσον προκύπτει επαρκής δικαιολογητικός λόγος (όπως ενδεικτικά  μείωση αξίας προϊόντος λόγω χρήσης από την πλευρά σου, ελλιπούς συσκευασίας κατά την επιστροφή κλπ).